četrtek, 11. september 2014

VIKEND V SELKIRKU


Selkirk je majhno mestece, ki leži blizu meje z Anglijo. Obdan je s prelepimi griči in pašniki. Pasejo se predvsem ovce, tu in tam vidiš še kakega konja, krav pa skoraj ni. Pamela mi je večkrat rekla, da mi bo zelo všeč v pokrajini Scottish Boarders in imela je prav. 

S prijateljico My sva se zmenili, da pridem k njen na obisk takoj, ko oddam diplomo. Diplomo sem oddala sredi prvega tedna v septembru in se 5. septembra  odpravila na avtobus proti Selkirku. Selkirk je oddaljen približno 1.5h od Edinburgha. Direktne avtobusne linije med mestoma South Queensferry in Selkirk ni, zato sem najprej šla na avtobus proti Edinburghu, nato pa na avtobus, ki pelje proti Scottish Boarders. Vozovnici sta stali 2.7 in 7.2 funta. Torej skoraj 10 funtov. Skupaj sem potovala skoraj tri ure. Kar zelo dolga vožnja; z osebnim avtom bi seveda bila bistveno krajša in bolj prijetna. Namreč omejitev je pv večini 50 mph (prib. 80 kmh) in meni so tovrstne ceste najbolj všeč. Na poti proti Edinburghu mi je My pisala in prosila, da zapustim avtobus v mestu Galashiels, ki se nahaja približno 10 km pred Selkirkom. Pričakala me je na avtobusni postaji in zaradi moje velike utrujenosti, sva se odpravili direktno v kavarno. Mocha coffee naju je stala 2.5 funta, kar je dokaj normalna cena. Seveda pa ni tako dobra, kot doma v Sloveniji :) Po dolgem pogovoru in kavici, sva malo raziskali mesto, My si je kupila že rabljeno knjigo Prevzetnost in pristranost za samo 1.5 funta! Knjige so tukaj res zelo poceni, 2nd hand knjige pa še posebej. V eni izmed trgovin, New Look, sem si kupila novo jopico, na kateri je pisalo "cardigan for new school year". Navadna, enostavna črna jopica, ki paše povsod :)

Okoli 16. ure sva se odpravili na avtobusno postajo proti Selkirku, plačali 2.7 funta, kar je po mojem mnenju zelo drago. Cena je enaka kot pri liniji South Queensferry - Edinburgh, vendar je pot bistveno krajša. Kakorkoli že, mestece Selkirk leži med griči in je razmeroma majhno. Ima približno 5000 prebivalcev. My dela kot au pair pri škotsko-švedski družini; mami je Švedinja. Pazi na dva otroka, petletnega fanta in triletno punčko. Oba sta zelo fletna in zabavna. Seveda sta se me na začetku prestrašila, vendar je strah kar hitro minil. Hiša v kateri živijo je ogromna. Seveda sem morala posneti fotografijo. Moram omeniti, da živijo v desnem delu hiše. Kljub temu imajo zelo veliko prostora. 



Dobila sem svojo sobo, sobo za goste. Prostorna soba, z dvema strešnima oknoma. V soboto sem se sredi noči zbudila in zagledala zvezde. Tega v mojem škotskem domu ne vidim, saj sta poleg mostu, ki ga gradijo, postavljena dva reflektorja. Zato komaj kdaj vidim zvezde. 

V petek so mi za večerjo postregli s chicken pie in zeljnato solato. Že dolgo nisem jedla navadne zeljnate solate. Po večerji sva se z My začeli pripravljati za "night out". Myjina "host mom" ima prijateljico, ki ima sina. Sinova punca je pisala My in jo vprašala, ali želi iti ven. My še ni spoznala nobenega okoli njenih let (stara je 19); tako kot jaz. No vsaj v bližnji okolici. Zanimivo je bilo, da je bila My zelo živčna, saj jo je skrbelo, ker ne pozna nikogar, s katerimi se bova dobili. Meni je bilo vseeno :) Okoli 21. ure sta naju na domu pobrala Benji in Lisa ter odpeljala v cricket klub, ki se nahaja na začetku mesta. Tam sva spoznali celo vrsto novih ljudi, po večini starih okoli 20 let. Znova so bili presenečeni, da imam jaz "že kar" 24 let. Cricket klub je na nek način podoben športnemu društvu v Sori, kjer smo nekaj let nazaj zahajali. Nekateri fantje so okupirali biljardno mizo; sem želela igrati, vendar kar ni bilo prilike. No miza je bila smešno majhna. Polovico standardne biljardne mize. Družbo sta nama delala Lisa in fant Graham, ki se je še posebej zanimal za My. Graham naju je tudi pospremil do doma, saj sva nazaj šle peš. Hoja je trajala približno 30 minut. Med potjo smo odprli tudi temo o škotski neodvisnosti in prihajajočemu referendumu. Referendum se nevarno bliža in ljudje so že kar nestrpni. Zelo zanimiva tematika. Vendar več o tem po volitvah.

V soboto sva z My po opoldanskemu zajtrku odpravili na bližnji hrib. Potrebovali sva okoli 45 minut do vrha. Na vrhu naju je pričakal lep razgled. 

Pot proti vrhu, ki je neviden na desni strani






Selkirk

My


Na poti proti domu srečali konja :)



Sobotni dan sva preživeli doma, skupaj z Myjino družino. Večino dneva sva načrtovali izlet na Isle of Skye, ki pa se najverjetneje ne bo zgodil pred prihajajočo pomladjo. V nedeljo zgodaj zjutraj me je zbudila punčka, ki je prišla v mojo sobo. Prinesla mi je tudi njeno najljubšo igračo - zajčka, katerega je pri meni nato pustila. Seveda je nekaj minut kasneje znova prišla k meni in ga vzela. Za kosilo sva si skuhali testenine s pesto omako. Pesto nisem jedla že kar nekaj časa. Ob 15.30 sem se poslovila od družine in skupaj z My odšla proti avtobusni postaji. Na poti sem fotografirala "center" mesta.



Balinanje je zelo popularen šport na Škotskem






Mestni trg

Ob 16. uri sem stopila na avtobus in se odpeljala proti Edinburghu. Domov sem prišla tri ure kasneje. Komaj sem stopila skozi glavna vrata, me je Daniel že vprašal ali želim igrati CoD (Call of Duty) z njim :)

Preživela zelo lep vikend in se že veselim, ko bo My prišla k meni.

Ni komentarjev:

Objavite komentar